Team Tesla je ušao u cilj amaterskog relija Budapest-Bamako prešavši Saharu električnim automobilom. Saša Cvetojević i Oleg Maštruko, uz pomoć eksperta za Afriku Tomasa Konvičke, uspjeli su završiti najveći amaterski reli na svijetu koji se vozi od Budimpešte do Banjula u Gambiji vozeći Teslu X. Što ovaj podvig čini još zahtjevnijim je činjenica da na velikom dijelu rute ne postoji infrastruktura za punjenje električnih automobila kojim je tim krenuo na put. Međutim, ne postoji još službena potvrda jesu li potencijalni kandidati za Guinnessovu knjigu rekorda i je li Team Tesla pionir u prelasku Sahare električnim automobilom.
Po meni, jedino što može oboriti našu prijavu je ako je netko jako skroman i tih već to napravio, i to van organizacije nekog relija, dakle potpuno sam i bez agregata, uz beskonačno spora punjenja na štekere, a da to nije nigdje objavio ni u medijima ni na društvenim mrežama. Ako takva osoba ili tim postoje, mi im šaljemo čestitke. Na ovaj put nismo krenuli zbog obaranja rekorda, ali ako i to možemo dodati kao šlag na tortu, zašto ne
„Prema našim saznanjima, nijedan električni auto prije nas nije prešao Saharu. Ne tvrdimo da su naši podaci točni niti je to nužno presudno, ali prijavili smo ovaj projekt i Guinnessovoj knjizi rekorda, pa ćemo vidjeti rezultate. Imamo fotke, GPS trackove i potpise svjedoka“, komentirao je Saša Cvetojević.

„Po meni, jedino što može oboriti našu prijavu je ako je netko jako skroman i tih već to napravio, i to van organizacije nekog relija, dakle potpuno sam i bez agregata, uz beskonačno spora punjenja na štekere, a da to nije nigdje objavio ni u medijima ni na društvenim mrežama. Ako takva osoba ili tim postoje, mi im šaljemo čestitke. Na ovaj put nismo krenuli zbog obaranja rekorda, ali ako i to možemo dodati kao šlag na tortu, zašto ne“, dodao je Oleg Maštruko.

Ove je godine na reliju sudjelovalo 150 timova koji su se natjecali u nekoliko kategorija, od natjecateljskih do Spirit of Bamako koji uključuje neobična ili stara vozila poput Trabanta i Peglice.

Klimatski su uvjeti jako varirali, od zimsko-snježnih u Europi i na gorju Atlas do tropskih vrućina u Mauritaniji, Senegalu i Gambiji. Nekoliko timova se izgubilo u pustinji i savani, a prva odustajanja su zabilježena već nakon 20-tak kilometara od starta. Ipak, većina timova je završila utrku pod motom Anyone, by anything, by any means koja slikovito dočarava o kakvoj je utrci riječ.
Nakon ceremonije na cilju, Team Tesla donirao je svoj generator dobrotvornoj organizaciji Lighthouse Foundation pod vodstvom Slovenca Zdravka Volgara. Generator, vrijedan oko 30.000 kuna će najvjerojatnije završiti u nekom selu ili školi u Gambiji.

Team Tesla je osvojio nagradu za Media Whore of the Year koja se dodjeljuje timu s najsnažnijom medijskom i mrežnom nazočnosti.
Jedan od pokrovitelja ovog zanimljivog poduhvata smo i mi, Iot Net Adria s ciljem davanja potpore pionirima i inovativnim poduhvatima.

Saznaj sve na vrijeme

Želiš da novosti o razvoju nacionalne IoT mreže same pronalaze put do tvog online sandučića? Ispuni prijavu za newsletter i ispunit ćemo ti želju.

Prijavi me